8 trendů v online marketingu pro rok 2016, kterých se budeme držet

Rok 2016 je tu. Stejně jako každý rok máme ve Smartimu seznam několika důležitých věcí v oblasti online marketingu, na které se chceme více zaměřit.

1. Spojení SEO + Sociální sítě + Obsahový marketing

Promyšlená obsahová strategie je základem SEO. Kvalitní, hodnotný, zajímavý a pro čtenáře přínosný obsah, to je dlouhodobý trend, který se nemění ani v roce 2016. Kromě toho bude letos vhodné se také více zaměřit na propagaci kvalitního obsahu na sociálních sítích. Protože ale vliv organického dosahu na sociálních sítích pomalu ale jistě klesá, plánujeme v letošním roce více podporovat sdělení placenými kampaněmi a přesunout část rozpočtu našich klientů do sociálních sítí. S nižším organickým dosahem se firmy musejí dle Marka Zuckerberga smířit, vývoj podle všeho půjde jedině tímto směrem.

2. Zaměření na mobily

Podíl mobilních zařízení jakožto nástroje pro procházení internetu, by mohl v roce 2016 růst až k 50% a s ním i důraz na mobilní marketing.

Podle studie Advertising Expenditure Forecasts vydané agenturou ZenithOptimedia  předstihne v roce 2016 mobilní marketing příjmy z reklamy v tištěných médiích.  Tržní podíl mobilního marketingu se dle odhadů vyšplhá na 12,4 %, zatímco podíl reklamy v tištěných médiích bude představovat 11,9 %. Mobilní internet se stane třetím největším marketingovým médiem za televizí a internetem v počítačích.

Responzivní web je v dnešní době standard. Tím, že se šířka webu přizpůsobí menším zařízením, by ale příprava responzivního webu neměla končit. Je zde optimalizace velikosti obrázků pro mobily, které mají občas (v dnešní době ale rozhodně ne vždy) pomalejší připojení k internetu. Vynechání zbytečného obsahu, který prodlužuje stránku. A další věci, které mohou návštěvníkům z mobilních telefonů zpříjemnit pobyt na webu.

Dalším bodem na seznamu je reklama na mobilních zařízeních. Je pravděpodobné, že se bude na mobilech zobrazovat stále více reklam a bude potřeba počítat s kratšími vyhledávacími dotazy a optimalizací textů pro mobilní zařízení. Nejen v rámci SEO, ale také v rámci PPC a reklamy na sociálních sítích.

Stále více lidí si také na mobilu čte své e-maily. Je potřeba tomu přizpůsobit e-mail marketing.

3. Rozšíření video marketingu

S rozšířením používání mobilních telefonů k procházení internetu a také díky lepšímu datovému pokrytí bude video stále rozšířenější. A to nejen na Youtube, ale také na Facebooku. Při pohledu na interakci uživatelů s videem je dle výzkumu Socialbakers u obou serverů patrná rostoucí preference videí na Facebooku.

Dle dalšího výzkumu uživatelé údaně čtou více popisek v okolí videa, než samotné texty v jeho průběhu. Prostor pro propagaci tedy není jen v rámci daného videa.

4. Produktové inzeráty v Skliku

Po vzoru Google nákupů i český vyhledávač Seznam.cz integroval v posledním čtvrtletí loňského roku nabídky e-shopů na stránku s výsledky vyhledávání. S nabídkami je nyní zacházeno stejně jako s inzeráty Skliku. Tímto vylepšením chtějí v Seznamu zkrátit cestu uživatelů k cíli jejich hledání a usnadnit jim tak pohyb po internetu. Produktové inzeráty, jak se tento typ inzerce nazývá, zároveň zjednoduší inzerci v Skliku tím, že využijí nabídkový feed pro Zboží.cz a nastavení je tedy přesné a snadné, více informací v blogu Skliku.

5. Personalizace + chytrý e-mailing

Rozesíláme pro Vás efektivní newslettery. Umíme je personalizovat podle toho, jaký typ produktu Vaši zákazníci nakoupili, jakou kategorii Vašeho webu navštívili, o jaký produkt projevili zájem. Nyní bychom celý tento proces rádi zautomatizovali. Současně se chceme více zaměřit na personalizaci obsahu v rámci webů a hlavně e-shopů. Již v roce 2015 jsme testovali vlastní metody pro sledování zájmů návštěvníků a využití nasbíraných dat pro marketing. Letos se do personalizace opřeme naplno.

6. SEO v roce 2016

Rich answers

Už poměrně dlouhou dobu si můžete všimnout, že na některé výrazy Vám google odpoví ihned ve výsledcích vyhledávání. Většina odpovědí byla z počátku z Wikipedie. V posledních měsících ale stále častěji potkáváme odpovědi převzaté z komerčních webů.

Mobilní vyhledávání

Nárůst podílu mobilního vyhledávání by v roce 2016 už neměl být tak dramatický jako dřív, přesto by podíl mobilního vyhledávání mohl růst až k 50%, v některých oborech bude mobilní vyhledávání možná dokonce převažovat nad desktopovým.

Mobilní aplikace

Data z aplikací se budou dostávat do výsledků vyhledávání Google pomocí App Indexing. Rozdíly mezi mobilním webem a mobilní aplikací se tak budou zmenšovat. Otázka je, jak to bude ve vyhledávání Seznam.cz.

Strukturovaná data

Dle SEO specialisty Pavla Ungra by mohlo dojít k dalšímu rozšiřování strukturovaných dat. Do ČR by se podle něj navíc mohly dostat další formáty, které známe jen z amerického SERPu. Seznam v tuto chvíli strukturovaná data vůbec nevyužívá. Místo nich má ale tzv. Osnovy, viz blog fulltextového týmu Seznamu.

Https

Oba vyhledávače budou podporovat protokol https. Seznam vydal v říjnu 2015 prohlášení, ve kterém doporučuje přechod na https odložit na začátek roku 2016.

7. Responzivní weby i pro vyšší rozlišení

Podíl vyšších rozlišení (zejména 1920x1080) se na webech našich klientů pohybuje mezi 15 - 30%. Předpokládáme, že v roce 2016 se tento podíl ještě zvýší. Responzivní web není jen o zmenšení webu pro menší displeje tabletů a mobilů, ale také o využití prostoru při vyšším rozlišení. Velkou výzvou budou také 4K monitory a televize.

8. Méně propagace, více relevance

Nerelevantní reklamy způsobují pokles míry prokliku, který v posledních letech postavil bannerovou reklamu na okraj zájmu vedle výkonové reklamy a dalších metod online marketingu.

V roce 2016 se chceme více zaměřit na nativní reklamy, které jsou co nejvíce relevantní vůči obsahu stránky, na které je banner umístěn a současně které neruší, neurazí a budou kromě návštěvnosti zajišťovat také konverze.

Zanechte nám na sebe kontakt

(ozveme se během 24 hodin)

© 1996-2018 Smartim, s.r.o.

Facebook Google+ Twitter IN
zavřít

Kontaktujte nás

Vymyslíme pro Vás efektivní řešení..