O jaké články máme zájem

Článek musí být opravdu kvalitní, věcný, hodnotný a zajímavý pro čtenáře, bez zbytečných „nic neříkajících“ informací.

Ve článku se musí vyskytovat informace, které čtenáři poradí nebo pro něj budou nějakým způsobem přínosné či zajímavé.

Vžijte se do role čtenáře a napište článek tak, aby byl pro Vás přínosný a zajímavý.

Článek musí být samozřejmě unikátní, doslovné kopírování cizích článků zakázáno.

Článek si po sobě prosím přečtěte, aby byl bez hrubek a překlepů.

Osnova Vám pomůže napsat kompletní článek

Článek musí obsahovat kompletní informace, tj. pokud je zaměřen na téma Pokládka parket, musí obsahovat kompletní informace o pokládce parket, nejen úvodní informace a stručný postup. Zjistěte si o daném tématu informace, nebo se inspirujte u konkurence (na většinu témat již existují kvalitní a přínosné články) a vytvořte si osnovu – co vše by měl daný článek obsahovat, aby byl kompletní, přínosný a zajímavý, například:

Pokud se nevejdete do stanoveného rozsahu (1 - 3 NS), dejte nám vědět  a vyřešíme to. Buď zvýšíme rozsah daného článku nebo můžeme článek rozdělit na více dílů.

Rozsah článků

Pokud není v zadání uvedeno jinak, rozsah článků může být dle Vašeho uvážení 1 – 3 NS (tak aby byl článek kompletní, na druhou stranu ale neobsahoval zbytečné „nic neříkající“ informace). Pokud potřebujete pro článek delší rozsah než 3 NS, informujte nás a domluvíme se. V některých případech budeme vyžadovat stručnější rozsah článku (0,5 - 1,5 NS), v takovém případě bude tento požadavek uveden v zadání článku.

Formátování a nadpisy

Používejte formátování článku a nadpisy. Důležité či zajímavé části zvýrazněte tučným písmem. Rozdělte článek do odstavců. Používejte nadpisy (Nadpis 1 pro titulek článku, dále pak Nadpis 2 a Nadpis 3, případně také Nadpis 4 v obsahu článku). Používejte odrážky (seznamy). Uděláte tak článek zajímavější pro čtenáře. Pomocí formátování upoutáte jeho pozornost i v průběhu čtení článku.

Optimalizace článků pro vyhledávače (SEO)

Článek píšeme hlavně pro čtenáře. Tak aby pro ně byl zajímavý a dobře se jim četl. Nepostradatelnou součástí článků je ale také jejich optimalizace pro vyhledávače. Bez ní článek nikdo nenajde a nepřečte.

Součástí zadání článku bude vždy seznam klíčových výrazů (slov), na které se bude článek optimalizovat. Tyto výrazy je vhodné ve článku použít.

Seznam klíčových výrazů bude mít dvě části: Hlavní klíčové výrazy (bude jeden, maximálně dva) a Další klíčové výrazy. Hlavní klíčový výraz by se měl v ideálním případě vyskytovat v titulku článku a případně také dalších nadpisech. Další klíčové výrazy by se měly vyskytovat v obsahu článku (bude-li to možné, mohou se vyskytovat i v nadpisech, tučném textu či v seznamu (odrážkách)).

S optimalizací článku pro vyhledávače to nepřehánějte. Pokud článek obsahuje kromě titulku další čtyři nadpisy, nemusí se v každém nadpisu vyskytovat klíčový výraz. Bylo by to přehnané a nepřirozené, což není ideální. Důležitější, než optimalizace, je to, jak bude článek působit na čtenáře. Text typu: „Pokládka parket není snadným úkolem. Zkušenější kutil zvládne pokládku parket svépomocí. Všem ostatním ovšem pro pokládku parket doporučuji využít specializovanou firmu zaměřenou na pokládku parket.“ je přehnaně optimalizovaný a nepůsobí přirozeně. Text je vhodnější napsat takto: „Pokládka parket není snadným úkolem. Zkušenější kutil ji zvládne realizovat svépomocí.  Všem ostatním ovšem doporučuji využít specializovanou firmu“.

Text tedy piště tak, aby se dobře četl. A bude-li to možné, snažte se při tom použít přirozeným způsobem zadané klíčové výrazy.

Pokud je to možné, snažte se ke klíčovým výrazům používat také jejich synonyma, příbuzná slova, nebo také odborné výrazy, atd., zkrátka pište tak, aby byl text jazykově pestrý.

Typy článků, které budeme objednávat

Budeme objednávat několik typů článků. Jaký typ článku objednáváme, bude specifikováno v zadání. Pro všechny typy platí pravidlo výše – obsah musí být kvalitní, věcný, hodnotný, zajímavý, přínosný atd.

Článek pro blog, bez propagace nějakého klienta

V některých případech budeme potřebovat články, které budou určené pro naše vlastní blogy či weby. V těchto článcích nebude žádná zmínka o klientovi. Budou určeny pouze pro rozšiřování obsahu daného webu či blogu.

Článek pro blog se zmínkou o klientovi

Pokud se jedná o článek určený pro nějaký blog či cizí web (=není určen přímo pro web klienta; bude upřesněno v zadání článku) a má-li současně článek obsahovat zmínku o nějakém klientovi, je potřeba tuto zmínku napsat pokud možno co nejvíce přirozeným způsobem (aby zmínka nevypadala vyloženě jako placená reklama). Představte si, že jste bloger a píšete článek pro daný blog (ne pro klienta, který článek platí) a současně chcete z vlastní zkušenosti doporučit nějakou firmu.
Špatná varianta: Bezchybnou pokládku parket zajistí firma Plancher.
Lepší varianta: Zkušenější kutil zvládne pokládku parket svépomocí. Všem ostatním ovšem doporučuji využít specializovanou firmu.
Alternativa lepší varianty:Zkušenější kutil zvládne pokládku parket svépomocí. Všem ostatním ovšem doporučuji využítspecializovanou firmu, za sebe mohu doporučit firmuPlancher(osobní dobrá zkušenost).

Článek pro klienta a jeho web

Pokud je článek určen pro web klienta (firemní web nebo e-shop), musí vždy korespondovat s ostatním obsahem na webu. Pokud například píšete článek na téma Pokládka parket a klient nenabízí Dubové parkety, není vhodné tyto parkety ve článku nějak výrazněji zmiňovat. Věta typu „Nejoblíbenější jsou dubové parkety“ je v tomto případě extrémně nevhodná. Neznamená to ovšem, že se výraz „dubové parkety“ nemůže ve článku vyskytovat a že je jeho použití výslovně zakázáno. Pokud to podstata článku vyžaduje, například zmiňujete veškeré typy parket, můžete zmínit i ty, které nejsou v nabídce dané firmy.

Články „NEčlánky“

I přesto, že v celém tomto textu popisujeme pouze „články“, ne v každém případě se bude jednat o článek. V některých případech budeme objednávat například popisy produktů, úvodní texty na web, popisy kategorií katalogu produktů atd., v takovém případě je psaní nutné přizpůsobit daným podmínkám.

Další čtení

Zanechte nám na sebe kontakt

(ozveme se během 24 hodin)

© 1996-2018 Smartim, s.r.o.

Facebook Google+ Twitter IN
zavřít

Kontaktujte nás

Vymyslíme pro Vás efektivní řešení..