Instagram stále posiluje svou pozici v Čechách, Facebook oproti tomu stagnuje

 

Zatímco v loňských letech docházelo k trvalému nárůstu využívání největších sociálních sítí, letos poprvé dochází ke stagnaci.

V roce 2018 používalo denně sociální sítě celkem 80 % českých uživatelů internetu, v roce 2019 už je to 77 %. Mírně klesla také průměrná doba stráveného času na sítích, ze 149 na 143 minut denně. Stagnace se týká především Facebooku, naopak Instagram svou pozici stále posiluje. Významně také rostou chatovací aplikace. Vyplývá to z průzkumu AMI Digital Index, který na začátku 2. čtvrtletí realizovala společnost AMI Digital ve spolupráci s agenturou STEM/MARK.

Sociální sítě dosáhly vrcholu

„Letošní výsledky průzkumu AMI Digital Index naznačují změny na poli sociálních médií. Přestože v minulých letech tradiční sociální sítě dynamicky rostly, letos již zřejmě dosáhly svého pomyslného vrcholu,“ uvedl Marek Stránský, Managing Partner skupiny AMI Communications. „Stagnaci samozřejmě způsobuje i fakt, že aktuálně je na sociálních sítích již přes 94 % českých uživatelů internetu,“ vysvětluje Marek Stránský.

Nejznámějšími a nejnavštěvovanějšími sociálními médii zůstává i nadále dvojice YouTube a Facebook, které vyzkoušelo již 94 % respektive 92 % českých uživatelů internetu. Výrazně posílil Instagram, který jako jediný roste stejně dynamicky jako v předešlých letech. Osobní zkušenost s ním potvrzuje 52 % uživatelů internetu, což je o šest procentních bodů více než v loňském roce.

Instagram oslovuje hlavně mladé

„Premiantem mezi sociálními sítěmi je letos Instagram. Velikostí je sice na třetím místě, ale jako jediná sociální síť aktuálně vykazuje potenciál pro významnější růst. Uživatelé si velmi oblíbili formát Instragram Stories, začíná se prosazovat i novinka loňského roku Instagram TV. To je formát, který chce v budoucnu konkurovat YouTube,“ uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha. „Instagramu se také daří lépe oslovovat mladší cílovou skupinu a současně zvyšovat aktivitu stávajících uživatelů, což je pro sociální média klíčový faktor.“

Průzkum dále potvrzuje pasivitu významné části uživatelů sociálních médií, kdy uživatelé přidávají příspěvky stále s menší frekvencí. Téměř 40 % lidí na Facebooku nepřidává příspěvky vůbec, nebo jen několikrát ročně. Aktivita na Instagramu naopak roste, přes 20 % uživatelů sdílí příspěvek alespoň několikrát týdně, v roce 2018 tak činilo necelý 15 % z nich.

Kvantitativní výzkum vypracovaný společností AMI Digital ve spolupráci s agenturou STEM/MARK zkoumá od roku 2016 vývoj a trendy v oblasti sociálních sítí a důvěru médiím v ČR. Sběr dat byl realizován formou online dotazníku na reprezentativním vzorku 509 osob ve věku 15-59 let s rovnoměrným zastoupením věkových skupin, regionu a pohlaví.

Zanechte nám na sebe kontakt

(ozveme se během 24 hodin)

© 1996-2019 Smartim, s.r.o.

Facebook Google+ Twitter IN
zavřít

Kontaktujte nás

Vymyslíme pro Vás efektivní řešení..